Kuva

Kuva

torstai 3. heinäkuuta 2014

Oli kesä, oli loma (vaaleanpunainen?)

Tämä päivä ja huominen, ja sitten koko meidän perhe pääsee lomamoodiin kolmeksi viikoksi! 

Nyt oon "taiteillut" tätä lasten ekaa varsinaista lomaviikkoa välillä itsekseni ja välillä lasten mummin suosiollisella avustuksella. Tätä päivää lukuunottamatta joka päivä on satanut, joten onneksi on ollut joku muukin kuin minä välillä täällä keksimässä lapsille tekemistä. Tänään on päässyt uloskin, onneksi, saivat lapset purkaa energiaa enemmänkin mm. mummin kanssa pyöräillessä ja itse oon ollut takapihalla.

Koko perheen lomasuunnitelmina on ainakin mökkeilyä (tasamaastossa, en yhäkään mihinkään kalliokiipeilyreissuille pysty enkä uskalla) ja laivareissu. Muuta sovittua ohjelmaa ei tälle lomalle vielä olekaan. Paitsi miehen viimeiselle lomaviikolle mun fyssarikäynti, jossa tsekataan tilanne ja laaditaan varmaan jotain lausuntoja eteenpäin (tosin tuo käynti ois ollut ohjelmassa muutenkin :) ) ja mulla lisäksi on tiedossa yksi oma reissu, mutta muuten ei varsinaisesti mitään koko perheen ohjelmoitua ohjelmaa. Tehdään kerrankin enemmän kaikkea ihan vaan fiilisten, sään, olosuhteiden jne. mukaan. Toivottavasti ainakin!

Joinakin vuosina oli sellaisiakin lomia, että koko ajan oltiin reissussa ja välillä vaan käväistiin kotona pyykkiä pesemässä. Olihan sekin tietty ihan kivaa, mutta ei siinä hirveästi lopulta kyllä rentoutunut... ;) Yhdenlaista suorittamista ja aikataulutustahan sellainen lomanviettotapa on, ei hyvä.

Nyt mä ajattelen lomanviettoa siltä kantilta, että on tärkeintä, että ollaan helppokulkuisissa paikoissa ja että mies pääsee rentoutumaan, lapset viihtyvät, heille on aktiviteetteja ja jos mahdollista, omanikäistäkin seuraa. Apujoukotkin ovat suurensuuri plussa, jotta mies pääsee jokapäiväisestä arkipyörityksestä irti välillä.

Mulla itselläni ei ole varsinaisesti sellaista perinteistä kesälomafiilistä. Sen osalta tietty on, että koko perheellä on aikaa olla kunnolla yhdessä. Mutta ei tämä sairauslomailu ole lomaa, kuten oon kirjoittanutkin. Kesäloman merkitys olisi ihan erilainen, sitä olisi kovasti odotettu ja se olisi erityisen ansaittu, jos olisi puurtanut töissä pitkän syksyn, talven ja kevään. Haluan silti ajatella tämänkin kesän niin, että nautin siitä niin täysillä kuin vaan parhaiten pystyn.

Ohoh! Nyt mä muuten katson tässä terassilla, kun tehomummi rupesi juuri ihan yhtäkkiä leikkaamaan meidän nurmikkoa! :D Kiitos mummi! Onneksi on nykyisin silti aika vähän ajettavaa...


Terassimöllötystä...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivottavasti blogilla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus tai se säväytti muuten jollakin tavalla! ;) Jokainen kommentti ja mielipide on arvokas, mutta en kuitenkaan julkaise asiattomia ja provosoivia kommentteja, joilla ei selkeästi ole muuta tarkoitusta kuin yrittää aiheuttaa mielipahaa joko minulle tai muille blogin lukijoille. Mietithän ensin, mitä kirjoitat. Arvostan eniten kommentteja, jotka annetaan reilusti ja avoimesti omalla nimellä ja tällaiset kommentit tulevat varmemmin julkaistuiksi.