Kuva

Kuva

torstai 19. kesäkuuta 2014

Pikaiset yökuulumiset

Tänään on ollut ihan samantyyppinen päivä mitä eilenkin. Fiilikset ehkä muuten paremmat noin yleisesti, mutta liikkuminen ja oleminen on ollut kyllä yhtä kipeää mitä parina viimeisenä päivänä ja kipulääkettä on mennyt. Tästä huolimatta mä oon ollut sinnikäs ja jumpannut kaikki mulle ohjeistetut liikkeet useamman kerran päivässä. Puhelinkin soi silloin juuri kun olin juuri vääntäytynyt mahalleni... Niinpä tietty :) Ei muuta kuin kömpimään siitä sitten ylös. Puhelu meni ohi ja ihmettelin, kun katsoin puhelinta: joku oli soittanut työterveydestä.

Kohta tuli vastaajaankin viesti, jonka kuuntelin. Soittaja oli työterveyshoitaja. Mainitsi että soittaisi juhannuksen jälkeen uudelleen, mutta mä koitin sitten vielä saada hänet kiinni ja sainkin. Hän oli soitellut kyselläkseen, miltä mun tilanne näyttää - miten jakselen ja olisiko vielä ajankohtaista miettiä esim. osa-aikaista sairauspäivärahaa eli jo osittaista töihinpaluuta. Oli jutellut meidän työterveyslääkärin kanssa mun asioista ja koska loma-aika pukkaa päälle, halusi itsekin vielä tietää lääkärin kanssa juttelemisen jälkeen, millaiselta vaikuttaa, jos tarvitsisi selvitellä vielä asioita työnantajan tai Kelan kanssa, kun asioihin liittyy monenlaista paperitöitä jos osa-aikatyö olisi vaihtoehto.

Oma työterveyslääkäri jää siis nyt juhannukselta lomalle ja työterveyshoitaja viikkoa myöhemmin. Kerroin, että mun tilanne on samanlainen mitä viimeksikin kun kävin työterveyslääkärin luona kertomassa ortopedin terveiset. Lisättynä sitten vielä uuden fyssarin kanssa keskustelluilla asioilla ja tehdyillä uusilla jumppaliikkeillä ym. ja että mulla on edessä vielä pitkä toipuminen... Että en kyllä vielä työkunnossa ole. 

Oli hyvä keskustelu, on hieno juttu, että yhteydenpito toimii ja tiedonkulku varmistetaan puolin ja toisin vaikka kesäloma-aika olisikin edessä. Juttelimme myös siitä, mitähän työnantaja tuumaisi aikanaan osittaisesta töihinpaluusta ja olisiko se työmäärän kannalta mahdollista... Mutta en oo vielä ottanut asioita töissä sen tarkemmin puheeksi, kun on niin epävarmaa vielä, milloin mä olisin osa-aikaisestikaan töihin kykenevä. Nyt se ei oo mahdollista ainakaan tässä kunnossa, vaikka haluaisinkin takaisin.

Oon varannut ensi viikolle lääkäriajan työterveyteen, jossa on nyt sitten paikalla eri lääkäri kuin mitä omalääkäri, mutta hänet oon myös jossain vaiheessa tavannut ja hän on muutenkin tietoinen myös mun asioista kun sijaistaa omalääkäriä. Katsotaan nyt siellä sitten sairausloman jatko ja tilanne muutenkin,
on nuo sormi- ja käsiongelmatkin kaiken lisäksi. Ei kyllä pätkääkään huvittaisi enää jatkaa tätä lääkäri-sairausloma-blaablaablaarumbaa, mut minkäs teet, terveys edellä on ehdottomasti mentävä, niin se on. Kuntoutua pitää ensin eikä mennä kipulääkkeiden ja keppien kanssa mihinkään koikkelehtimaan-istumaan-seisomaan-sekoilemaan ihan piipussa, sit toipuminen hidastuisi pahimmillaan vielä tästäkin enkä sitä ainakaan halua!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivottavasti blogilla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus tai se säväytti muuten jollakin tavalla! ;) Jokainen kommentti ja mielipide on arvokas, mutta en kuitenkaan julkaise asiattomia ja provosoivia kommentteja, joilla ei selkeästi ole muuta tarkoitusta kuin yrittää aiheuttaa mielipahaa joko minulle tai muille blogin lukijoille. Mietithän ensin, mitä kirjoitat. Arvostan eniten kommentteja, jotka annetaan reilusti ja avoimesti omalla nimellä ja tällaiset kommentit tulevat varmemmin julkaistuiksi.