Kuva

Kuva

maanantai 12. kesäkuuta 2017

Kuntoutusosastolla

Pikainen iltapäivitys blogiin täältä tämän päivän seikkailuista. Eka päivä osastolla on vilahtanut tosi nopeasti ohi, kovin hirveästi ei ole tapahtunut vielä tänään, mutta kuitenkin sen verran, että aika kyllä menee äkkiä. Oon ollut puolet päivästä jotenkin ylienerginen - osa selittyy varmaan tietynlaisella alitajuisella alkujännitykselläkin - ja osan, siis loppupäivän, aika puhki ja poikki.

Tänään ehdin tavata kuntoutusylilääkärin, joka kartoitti mun tilannetta erityisesti nivelten ja mun omien jakson tavoitteiden ja toiveiden osalta, ja fyssarin myöskin. Fyssari puolestaan testasi "alkukartoituksena" mm. tasapainoa, kävelyä, portaiden nousemista... ...mä totesin, että oon vähän yllytyshullu ja teen ehkä nyt hiukan liikaakin enkä sitten välttämättä osaa pitää itselleni "rajoja", mutta kyllä ne rajat sitten alkoi jo myöhemmin tulla vastaan, kun piti kävely keppien kanssa lopettaa n. 40 metrin jälkeen mm. vasemman olkapään ja oikean polven kipujen ja lonkseen vuoksi ja siirtyä suosiolla pyörätuolia käyttämään. Ja spagetiksi mulla myös jalat menivät jalkaprässin testaamisen jälkeen, joten illan oon liikkunut nyt sitten sekä pyörätuolilla että pikkumatkat kepeillä. Katsotaan huomenna sitten, miltä tuntuu.

Sen verran on jatkosta tietoa, että ainakin vasen olkapää ja oikea ranne halutaan kuvata. Ortopedille on laitettu myös viestiä mun täällä olemisesta - hän varmaan miettii omat näkökulmansa nivelistä - ja lisäksi erikoistuva lääkäri tutkii mun "nivelten statukset", kuten asiat hienosti ilmaistiin, huomenna. Lisäksi fysiatri ehkäpä käy myös täällä mua tapaamassa, näin ainakin alustavista puheista ymmärsin.

Muutapa en vielä paljon tiedäkään. No, sosiaalityöntekijän tapaan myös ja fysioterapiaa on päivittäin. Toimintaterapeutin tapaamisesta en vielä tiedä enkä mahdollisista muista tutkimuksista - enkä myöskään siitä, oonko täällä viikon vaiko pari viikkoa. Saapa nähdä nyt sitten. Hyvillä fiiliksillä kuitenkin henkisesti, tämä on hyvä paikka, jossa on hyvä fiilis, jonka aistii heti, inhimillinen, kokonaisvaltainen lähestyminen kuntoutukseen, erilaisiin vaikeisiin potilastapauksiin ja potilaiden koko elämäntilanteeseen. Katsotaan, mitä tapahtuu :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivottavasti blogilla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus tai se säväytti muuten jollakin tavalla! ;) Jokainen kommentti ja mielipide on arvokas, mutta en kuitenkaan julkaise asiattomia ja provosoivia kommentteja, joilla ei selkeästi ole muuta tarkoitusta kuin yrittää aiheuttaa mielipahaa joko minulle tai muille blogin lukijoille. Mietithän ensin, mitä kirjoitat. Arvostan eniten kommentteja, jotka annetaan reilusti ja avoimesti omalla nimellä ja tällaiset kommentit tulevat varmemmin julkaistuiksi.