Kuva

Kuva

keskiviikko 29. huhtikuuta 2015

Väsy

Nyt just on juuri tuon otsikon kuvaama olo, aivan tosi kova uupumus/väsymys päällä. Lojun huoneessa sängyllä villasukat jalassa, päiväpeitto jalkojen päällä :) Kuten kuvasta näkyy...



Tähän saakka menikin ihmeen energisesti, kai mä oon ollut niin innoissani kun pääsin taas tänne kuntoutusjaksolle, porukka on ollut niin mahtavaa ja muutenkin oon käyttänyt kaikki mahdollisuudet käydä mm. vedessä mun henkilökohtaisten allasjumppien lisäksi. Ylimääräiset kivut ja väsymys ovat peittyneet intoilun alle... Mikä tietysti on hyvä juttu, mutta taas kerran se vanha kunnon suorittaja on vähän nostanut päätään :) "Minä ite!" -asenne, niinkuin meidän yks ryhmäläisistä totesi. No se just :D

Sekin mua uuvuttaa tällä hetkellä, että mulla oli aamulla yllärinä uusi jalkojen lihasvoimatesti ja sit käytiin fyssarin kanssa vielä kuntosalillakin koittamassa muutamia jalkalaitteita siellä. Lihasvoimatesti ilmeisesti haluttiin uusia siksi, että katsottiin, onko mun jalkojen lihasvoimat todella niin huonot mitä nyt ovat (no ei nyt ihan noin fyssari sanonut, mutta ymmärsin vähän rivien välistä niin kuitenkin) ja kyllähän se pakko oli uskoa. En sit tiiä, haluttiinko myös tarkistaa, oisko voimissa ollut eroa tän kakkosjakson alkuun verrattuna. No eipä ollut.

Kummaa on ollut myös se, että mun jalat ei tarvii paljoakaan rasitusta, kun ne (mutta varsinkin oikea) alkavat vapista tai täristä. Osa selittyy varmasti lihasvoimien heikkoudella, mutta sitten esim. salilla istumastepperiä testatessa mun oikea jalka väpätti ihan itsekseen välillä, vaikka en mä itse edes käyttänyt jalkaa mitenkään siihen suuntaan liikettä tehdessä, vaan mun jalka oli täysin rentona. Tämä ihmetytti sekä mua että fyssaria, ja hän mietti, onko tuollainen väpätys esim. selkäytimestä peräisin tai sitten aivoista saakka... Sitten kun salilta lähdettiin, en meinannut pystyä edes kävelemään, hyvä että pystyssä pysyin, kun jalat olivat ihan spaghettia taas, aivan veltot. Menin sitten muun ryhmän kanssa vielä jumppaamaan, tai siis lähinnä mä istuin vaan ja tein käsiliikkeitä, kun jumppaa vetäneet fyssarit huomasivat, että en meinannut pysyä edes pystyssä.

Tahdosta riippumaton väpätys jatkui oikeassa jalassa vielä aika pitkäänkin, vasta ruokailun aikana taukosi. Totesinkin, että tänään pidän suosiolla välipäivän sekä altaasta että kaikesta muustakin liikunnasta loppupäivän osalta, kävelen vaan sen, mitä on pakko kävellä. Pakko säästää nyt voimia ja levätä. 

Tuo oikean jalan käyttäytyminen jäi kyllä vähän vaivaamaan, ei ole koskaan ollut vastaavaa ihan hallitsematonta liikettä minkään treenin tai jumpan jälkeen. Ja nyt jälkikäteen on älyttömän raskailta tuntuvat jalat, pitää keskittyä kunnolla, että pysyy tasapaino kun nousee ylös ja lähtee liikkeelle. On tää hämärää. Kuntoutuslääkärin kommentteja tilanteeseen odotan myös, lääkärille on huomenna aika.

On täällä sitten harrastettu musisointiakin eli muutamina iltoina on laulettu karaokea. Ihan mahtavaa! Kaikki tilaisuudet karaokeen on kyllä käytettävä :D Kaiken kaikkiaan aika on taas mennyt ihan hirmuisen nopeasti. Enää pari kuntoutuspäivää... Toivottavasti pääsen joskus tännekin vielä uuteen kuntoutukseen, monethan käyvät täällä ihan vuosittainkin. Oon hyötynyt tästä tosi paljon erityisesti henkisesti, vertaistuen osalta ja myös fyysisesti siten, että nautin vesielementistä niin paljon ja vaikka väsynkin, vesi myös rentouttaa. Ja onhan mulla painokin pudonnut. Mutta vielä en tiiä jatkosta yhtikäs mitään, vielä ovat suunnitelmat ja tutkimukset niin kesken...

Loppuun vielä muutamia kuvia täältä.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivottavasti blogilla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus tai se säväytti muuten jollakin tavalla! ;) Jokainen kommentti ja mielipide on arvokas, mutta en kuitenkaan julkaise asiattomia ja provosoivia kommentteja, joilla ei selkeästi ole muuta tarkoitusta kuin yrittää aiheuttaa mielipahaa joko minulle tai muille blogin lukijoille. Mietithän ensin, mitä kirjoitat. Arvostan eniten kommentteja, jotka annetaan reilusti ja avoimesti omalla nimellä ja tällaiset kommentit tulevat varmemmin julkaistuiksi.