Kuva

Kuva

perjantai 16. lokakuuta 2015

Syyslomailua ja elpymistä

Sepä on jo syyslomaviikon perjantai-ilta menossa! Hurjaa vauhtia on tämä lasten lomaviikko kyllä mennyt! Mummi ja ukki olivat hyvänä apuna sekä mulle että viihdykkeenä lapsille alkuviikosta, kävivät lasten kanssa mm. luontoretkillä ja Ähtärin eläinpuistossa. Nyt eilisen ja tämän päivän oon sitten ollut lasten kanssa päivät kolmestaan, kun mies on ollut töissä. Onneksi tuo meidän kaksikko on jo noinkin "iso", siis ovat jo sen ikäisiä ja reippaita, ettei paljoa tarvitse olla "käsityönä" heitä auttamassa tai viihdykettä keksimässä, vaan keksivät itsekin monenlaista tekemistä. 

Oon itse ollut kyllä todella, todella väsynyt nyt tällä viikolla. Liekö melko intensiivisen tutkimushässäkän syytä, todennäköisesti. Lisäksi kun oon pyrkinyt vielä tekemään jonkin verran kotihommia, niitä mitä pystyn (koska se on mulle itselleni tärkeää, edes tiettyjä juttuja pystyn tekemään), ja käynyt altaalla, niin on kyllä tuntunut ihan kokonaisvaltaisesti todella uupuneelta. Kävelykin on ollut iltoja kohti ihan järkyttävää raahautumista, on ihan tosissaan saanut pinnistellä, että saa jalat toimimaan ja ylipäätään pysyy pystyssä kun heiluttaa ja keinuttaa joka suuntaan, vaikka kuinka on keppi mukana ja pidän huonekaluista ja seinistäkin kiinni. On siitä uupumuksen tunteesta se hyvä puoli kuitenkin, että oon ainakin nukahtanut nyt iltaisin ihan hetkessä. Yöllä kuitenkin oon heräillyt ihan yhtäkkiä enkä heti oo saanut unta, kun ajatukset ovat pyörineet mielessä. Alitajuista stressiä, veikkaan...

Toisaalta henkinen puoli on vahva ja positiivinen yhä, fyysisen uupumisen ja väsymyksen ohella jaksan silti muuten hyvin, ihan oikeasti. Mieli on positiivinen ja huumoriakin löytyy. Ihme ja kumma, vaikka ite sanonkin, melkoista myllytystä on ollut kyllä :) Mutta hyvä että jaksan, ei tästä muuten mitään tulisi. 

Oon ollut nyt myös toista viikkoa matalaenergisellä dieetillä hyvällä motivaatiolla niin, että vaikkei ihan kahta viikkoa oo kulunutkaan tällä dieetillä, paino on pudonnut jo 4,2 kg. Aluksi lähteekin toki nesteitä paljon, kun nyt oli ollut pidempään tätä ennen kausi, että söin vähän mitä sattuu ja paino junnasi paikallaankin pitkään. Tätä uutta meininkiä nyt sitten jatketaan hyvällä tsempillä :) Syön paljon kasviksia ja proteiinia, osan aterioista oon korvannut Nutrilettilla. 

Erityinen syy tähän dieettiin on, että mulle tuli sellainen oikein supermotivaatio erään lääkärin aivan asiattomista kommenteista sekä mun tilanteen arvostelusta, vaikkei ollut mua itse edes koskaan nähnyt, päätellyt vain "päissänsä" (heh) ennakkoluuloisesti jotakin. Päätin siltä seisomalta, että nyt loppuu tällainen mun tilanteen vähättely ja mä todellakin näytän, että mulla on kyllä motivaatiota vaikka mihin, ja nyt tämä motivaatio kohdistuu erityisesti painonhallintaan. Se on ollut aina mulla yksi iso haaste (siis paino), vaikkei se syy näihin kaikkiin erikoisiin nivel- ja muihin terveysongelmiin olekaan. Kaikilla on jokin heikkous ja mun heikkous on, että oon tykännyt liikaa herkuista, erityisesti ilta-aikaan nautittuna. Mutta kyllähän sitä paremmin jaksaa vammakropan kanssa, jos on vähän vähemmän kiloja raahattavana, se on selvä homma. Anyway, eipähän tarvitse nyt jatkossa kenenkään enää ikinä (varsinkaan mua koskaan itse edes näkemättä) yrittääkään epäillä, etten tekisi ihan kaikkeani oman terveyteni ja vointini eteen! Ugh!

Tämmöstä motivaatiopuhetta tänään :) Loppuun vielä kuva minusta ja mun uudesta piposta, jonka on tehnyt Piia Valli PV-Designistä! 

Huumorilla eteenpäin, hyvää viikonloppua!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivottavasti blogilla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus tai se säväytti muuten jollakin tavalla! ;) Jokainen kommentti ja mielipide on arvokas, mutta en kuitenkaan julkaise asiattomia ja provosoivia kommentteja, joilla ei selkeästi ole muuta tarkoitusta kuin yrittää aiheuttaa mielipahaa joko minulle tai muille blogin lukijoille. Mietithän ensin, mitä kirjoitat. Arvostan eniten kommentteja, jotka annetaan reilusti ja avoimesti omalla nimellä ja tällaiset kommentit tulevat varmemmin julkaistuiksi.