Kuva

Kuva

torstai 18. joulukuuta 2014

Siivous- ja paketointipäivä

Onpa ihanaa lojua täällä sohvan uumenissa ja ihailla täysin puhdasta, jouluun korosteltua kotia! Ja mikä parasta, mä sain vaan seurata tänään vierestä, kun siivousfirman tytöt täällä imuroivat, puunasivat ja kuurasivat huushollin ja veivät matot myös ulos. Myös saunan pesivät. Loput joulukoristeet laitoin sitten myöhemmin itse paikalleen.


Täällä pyörähtäneen yleisen "siivoustornadon" ja joulukoristeluiden lisäksi sain myös paketoitua lähes kaikki joululahjat tänään. Onneksi mun ei ihan kaikkia tarvinnut itse paketoida vaan mies paketoi pari päivää sitten niistä osan.  Vaikka aikuisten kesken onkin sovittu, ettei lahjoja tarvitsisi välttämättä hankkia,  varsinkin kun lähisukua on aika paljon, on tänä jouluna meidän puolelta vähän erilainen meininki. Musta on tärkeää muistaa jotenkin heitä, jotka ovat erityisesti olleet mun ja koko koko perheen tukena tämän rankan vuoden aikana. Pari spesiaalijuttuakin on luvassa kahdelle hyvin spesiaalille henkilölle, joita haluan myös heidän omien vaikeuksiensa/kiireidensä/haastavien elämäntilanteidensa vuoksi muistaa. Ai että, tuosta spesiaalijutusta tulee kyllä  mahtavaa :) Mutta enpäs kerrokaan enempää, hähää! :D Oon ilkiö!



Tuon paketointioperaation jälkeen mun lonkat huusi armoa. Mulle ehkä pahimmat tuolit istua on nuo keittiön kovat, vaikkakin niin ihanat Artekin tuolit. Siinä vaan on ihan 90 asteen kulmassa selkä ja reidet (tai niiden välinen kulma), ellei kummallisesti röhnötä ja "makaa" tuolilla, ja selkänoja ei myöskään tue nyt yhtään siten kuin tarvitsisi... Vaikka mulla olisi joku istuinkoroke (se olikin mulla apuvälinelainaamosta lainassa pitkälle kesään) tai tyyny takapuolen alla, ei sekään auta yhtään. Istuminen on pahinta mutta ikävää on pitkään seisominen ja liika liikkuminenkin kun liike sattuu. Koitapa sitten löytää joku sopiva tilanne... Ei sitä olekaan, tilanteet, vointi ja jaksaminen vaihtelee ihan päivästä riippuen.

Välillä nousin tuosta paketoimisen ohesta tietty aina seisomaankin, koitin vetreyttää itseäni ja liikkua vähän, mutta lopulta olin kyllä aivan älyttömän kipeä. Siis molemmat lonkat ja alaselkä olivat kipeät. Jostakin syystä tuolla tyylillä/tuolilla istuminen provosoi myös kovan kivun vasempaan pakaraan ja se kipu jäytää myös lonkkaan/nivuseen... Ja oikeassa lonkassa tuntuu kipu sekä syvällä "lonkan sisällä" että nivusessa sekä nykyään myös etureidessä. Olin ihan pökkelö kun lopulta sain paketoinnit valmiiksi. Olin kyllä tyytyväinen ettei sitä hommaa enää tarvitse tehdä kuin parin lahjan osalta, mutta loppupäivän onkin kävely ollut hidasta ja kipeää töpöttelyä ja mielellään oon vaan maannut täällä sohvannurkassa kuten tapana on... Vahvemmat särkylääkkeet kehissä. Taas yksi osoitus siitä, ettei musta ole tässä kunnossa tekemään intensiivistä IT-alan projektityötä, hyvä että pystyn tuon verran tekemään täällä kotona "työtä", jota en ees laske työksi vaan jopa mukavaksikin joulupuuhasteluksi. 

On tää melkosta meininkiä... Pitää tänne blogiin kirjoitella näitäkin esimerkkejä mun voinnista, niin on itsellä paikka, josta voi asian tarkistaa jos tarvitsee. Ja toisaalta myös tiedoksi muillekin, millaisia arjen haasteita saatan ihan tavallisessa elämässä nykyään kohdata. Ehkä saan ihmisten silmiäkin avatuksi siitä, että kaikki ei ole sitä, miltä saatan jossakin tietyssä tilanteessa näyttää (iloiselta, laitetulta, hyvävointiselta - poislukien nuo kepit ja hankala kävely jne, jotka tietty jostakin kertoo).

Mutta joo, nyt on aikaa taas elpyä tässä sohvalla. Toivottavasti saisin ensi yönä nukuttuakin, oon nyt muutamana yönä taas saanut aika huonosti unen päästä kiinni... Eiköhän tää taas tästä kun malttaa ottaa rauhassa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Toivottavasti blogilla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus tai se säväytti muuten jollakin tavalla! ;) Jokainen kommentti ja mielipide on arvokas, mutta en kuitenkaan julkaise asiattomia ja provosoivia kommentteja, joilla ei selkeästi ole muuta tarkoitusta kuin yrittää aiheuttaa mielipahaa joko minulle tai muille blogin lukijoille. Mietithän ensin, mitä kirjoitat. Arvostan eniten kommentteja, jotka annetaan reilusti ja avoimesti omalla nimellä ja tällaiset kommentit tulevat varmemmin julkaistuiksi.