Kuva

Kuva

perjantai 13. helmikuuta 2015

"Mitä oot puuhaillu tänään?" "No just makasin keittiön pöydällä..."

Ystäväni soitti. Kertoiltiin puolin ja toisin kuulumisia, ja hän kyseli sitten, mitä oon tänään puuhastellut. "No mä makasin just keittiön pöydällä..." vastasin, kun ystävä alkoi nauraa ihan hillittömästi puhelimessa. "Siis oot tehnyt mitä?!!" "Ai hitto, en oo tainnu muistaa kertoa, mitä mä oon nyt Peurungasta lähtien kaiken muun lisäksi harjoittanut..." sain sanotuksi väliin, ja ystävä hihitteli toisessa päässä yhä.

Kerroin sitten, että mun siis pitää joka päivä, muutamia kertoja ainakin, kaiken muun lisäksi myös venyttää tuota kiristelevää ja kipeää lonkankoukistajaa, joka on yksi syy (muttei varmaankaan koko syy) oikean lonkan ongelmiin. Sitä toki tekee huomaamattaan myös silloin, jos mä makaan mahallani, mutta vielä lisää venytystä saa makaamalla vähän korkeammalla selällään ja roikottamalla oikeaa jalkaa lonkan kohdalta alaspäin kohti maata.

Ja miksi mä sitten makaan keittiön pöydällä? :D No ihan siitä syystä, että meillä ei oo mitään muuta yhtä korkealla olevaa tasoa, josta saisin jalan roikkumaan niin, ettei se osu lattiaan. Sohvat ja sängyt ovat ihan liian matalalla siihen nähden, että mulla on vielä aika pitkät kintut. Joten jäljelle jää keittiön pöytä :D Siitä vaan ylimääräiset tavarat ja liina pois, tilalle fleecepeitto ja tyyny ja varovasti makaamaan + vielä varovammin jalka pöydän reunalle ja siitä käsillä lasken jalan alas. Käsillä siksi, että kuten on tiedossa, jalka muuten vaan tipahtaisi reunan yli holtittomasti.

Kyllä muuten tuntuu, sattuu, vedet vaan valuu silmistä kun kiristää niin älyttömästi... (Outo juttu sinänsä, koska muuten lonkka on niin epävakaa.) Ei tuota voi kovin pitkään tehdä kerrallaan. En kyllä tiedä, onko tuosta mitään apua ollut, ihan yhtä paljon aina tuntuu kiristävän ja sattuvan...

Jälkikäteen sitten tietty aina pyyhin pöydän desinfiointiaineella, hygienia ennen kaikkea :) Mutta kyllä hätä keinot keksii kun on pakko. Ei ainakaan voi väittää, etten tekisi mulle räätälöityjä harjoitteita!

"Just, että sellasta pöydällä makaamista", ystävä käkättää puhelimessa. "No joo, onneksi ei oo naapureita tuolla puolella pihaa, kyllä ne miettis jos näkisivät ohi kulkiessaan mitä mä keittiössä puuhaan, että no nyt se Hannastiina viimeistään ainakin on ihan hulluks tullu!" "Mulle tuli kyllä pöydällä makaamisesta jotain ihan muuta mieleen kuin fysioterapialiikkeet..." tikahtuu ystävä puhelimen toisessa päässä nauruunsa :D

On se hauskaa kun on hauskaa! Ja ihan normimeininkiä täällä Hannastiinalassa...

2 kommenttia:

  1. Niinpä. Konstit on monet... Ehkä voisit pistää jonkin lakanan pöydän suojaksi tai peitteen pehmikkeeksi, kun teet .harjoitteitasi. OIkein hyvää ystävänpäivää sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia ja samoin hyvää ystävänpäivää!

      Juu, siinä onkin siis fleecepeitto alla, en ihan suoraan pöydälle ryhdy makailemaan :)

      Poista

Toivottavasti blogilla oli hyvä kiinteyttävä vaikutus tai se säväytti muuten jollakin tavalla! ;) Jokainen kommentti ja mielipide on arvokas, mutta en kuitenkaan julkaise asiattomia ja provosoivia kommentteja, joilla ei selkeästi ole muuta tarkoitusta kuin yrittää aiheuttaa mielipahaa joko minulle tai muille blogin lukijoille. Mietithän ensin, mitä kirjoitat. Arvostan eniten kommentteja, jotka annetaan reilusti ja avoimesti omalla nimellä ja tällaiset kommentit tulevat varmemmin julkaistuiksi.